Home Interviu Jaydeep Shetty

Jaydeep Shetty este fondatorul companiei Mineral Fashions, una dintre companiile de top din India specializată în ţinute pentru femei. Jaydeep conduce compania alături de soţia sa, Priyadarshini Rao, designer care semnează propria sa linie de vestimentaţie de inspiraţie vestică. De-alungul carierei sale, Jaydeep a ocupat funcţii de conducere în cadrul unor companii şi firme ca Future Group, Shoppers Stop şi Inox Cinemas. De asemenea, a fost şi Directorul de Marketing al BBC India. Se declară un “Mumbaikar” convins, adică este născut şi crescut în oraşul Mumbai din India, capitala cinematografiei şi modei indiene, unde, de altfel, l-am întâlnit. Trăieşte o frumoasă poveste de dragoste cu soţia sa pe care a cunoscut-o încă din adolescenţă. Împreună au o fiică, Maya, de 12 ani, care, firesc, poartă haine create de mama sa, marca Mineral. Jaydeep are un frate stabilit în California şi două surori care trăiesc în Mumbai. În tinereţe, Jaydeep s-a gândit să părăsească India, dar acum conisderă că viaţa în India este “fascinantă, vibrantă şi merită trăită aici”, iar “locurile din afara ţării mele pe care le iubesc sunt California şi Grecia. Simplicitatea Greciei este frumoasă”, declară Jaydeep, “şi din câte am auzit de la foarte mulţi prieteni indieni care au vizitat România, ţara ta este foarte frumoasă!”. “Mumbai înseamnă mai mult decât Bollywood. Mumbai e viaţă trăită la cote maxime!” (facebook.com/theminerallife and Instagram/theMineralLife

Rep.: Cum e viaţa în Mumbai? Pentru majoritatea celor care locuiesc în România, Mumbai înseamnă Bollywood.
J.S.: Bollywood reprezintă doar o mică parte a ceea ce înseamnă Mumbai. Este un oraş plin de viaţă, în care trăiesc în siguranţă 17 milioane de oameni. Există o etică a muncii fantastică, iar oraşul este un creuzet cu o textură foarte cosmopolită. Toţi suntem fascinaţi de Bollywood, dar consider că suntem oraşul cel mai puţin influenţat de cinematografia indiană.
Rep.: Faci parte din industria modei din India.
J.S.: Este adevărat. Sunt în aceastră industrie din 1997 şi am lucrat cu majoritatea brandurilor de top din India. Mă ocup de partea de management şi nu de partea de designing pe care, trebuie să recunosc, nu o înţeleg foarte bine.
Rep.: În ceea ce priveşte moda, care dintre celebrităţi crezi că sunt mai influente?
J.S.: Industria modei de azi este influenţată în mod special de Hollywood şi de televiziuni ca Netflix sau Cable, cel puţin în India urbană. Inclusiv starurile de la Bollywood sunt influenţate de moda de peste ocean. Dar în cazul hainelor semnate de designer, Bollywoodul reprezintă cea mai mare infuenţă, fără îndoială.
Rep.: Care este povestea din spatele conceptului Mineral?
J.S.: Am fost mereu conştienţi de oportunitatea oferită în India de a furniza ţinute casual elevate, cu o atingere bohemă, ţinute lejere care îmbracă orice siluetă şi care arată la finalul zilei impecabil. Creaţiile noastre sunt originale, iar clienţii noştri nu-şi achiziţionează hainele fără a le încerca şi acest aspect a fost ţinta noastră principală şi a funcţionat întotdeauna.
Rep.: Care este locaţia perfectă pentru un magazin ca Mineral?
J.S.: Există multe mall-uri foarte importante în India care reprezintă pentru noi cele mai bune locaţii pentru că ne asigură toată logistica de care avem nevoie. Suntem prezenţi, de asemenea, în lanţuri de magazine.
Rep.: Cine sunt clienţii Mineral?
J.S.: Clientele noastre sunt femei educate, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 22 şi 34 de ani, care au adoptat un stil de viaţă occidental în ceea ce priveşte îmbrămintea. Suntem recunoscuţi prin eleganţă şi atragem şi prin preţul bun. Ne-am axat pe stilul vestic, dar sunt convins că vei găsi şi o influenţă a Asiei în hainele create de Priyadarshini Rao, cea care conduce echipa de designing şi co-fondatoarea companiei.
Rep.: De ce vă adresaţi doar femeilor?
J.S.: În India, bărbaţii sunt mai puţin pasionaţi de modă astfel că femeile reprezintă o piaţă mai bună şi este mai uşor să creezi un brand bun printr-un produs bun. Îmbrăcămintea pentru bărbaţi înseamnă mai mult marketing, hainele fiind aproape la fel întotdeauna.
Rep.: Cum vă promovaţi?
J.S.: Am investit foarte mult în panouri publicitare şi afişaj în mall-uri şi magazine. Comunicăm cu clienţii noştri pe reţelele de socializare şi vindem şi online, dar 95% din vânzări sunt prin magazine. De asemenea, ne alăturăm promoţiilor din marile magazine unde suntem prezenţi.
Rep.: Ce fel de materiale folosiţi?
J.S.: Lucrăm cu bumbac, chiffon, poliester, modal, vâscoză şi altele. Creem 400 de stiluri pe sezon, ceea ce este foarte important.
Rep.: Este recunoscut faptul că unii preferă brandul în defavoarea costului.
J.S.: În ceea ce-i priveşte pe bărbaţi brandul este important, dar şi stilul contează. În rândul femeilor, însă, există multe care doresc să cumpere haine ieftine care sunt la modă, dar noi nu ne adresăm neapărat lor, cu toate că şi clientele noastre sunt atente la preţ, nu vom face rabat de la calitate.
Rep.: Ce faci în timpul liber?
J.S.: În ultimul timp m-am alăturat trupei de teatru de la Zubin Driver Theatre. Susţin două monologuri.
Rep.: Prevezi un viitor strălucit pentru fiica ta în India?
J.S.: Cred că Maya va merge la studii în străinătate. Din păcate, sistemul de educaţie universitar din India lasă de dorit în ultimul timp. Apoi, va decide singură unde va dori să se stabilească.
Rep.: Cum vezi industria modei din India în ultimii 10 ani?
J.S.: Industria modei a evoluat foarte mult în ultimii ani şi, cu toate că indienii se pricep la modă, tot mai multe brand-uri străine au pătruns în India ceea ce a schimbat întregul aspect al acestei industrii în continuă dezvoltare. Ne dorim însă ca şi moda indiană să pătrundă pe alte pieţe. Tinerii designeri din India au idei foarte bune, dar nu li se oferă foarte multe oportunităţi.
Rep.: Ce sfaturi ai pentru tinerii antreprenori care doresc să reuşească într-o lume care a devenit tot mai competitivă?
J.S.: Pentru mine cheia succesului este să faci ceea îţi place şi să crezi în ceea ce faci. Poate pentru altcineva cel mai important lucru este să facă bani. Aceste abordări constituie două modalităţi de gândire diferite. Pornirea unei noi afaceri este destul de grea, dar dacă reuşeşti să depăşeşti această fază, vor veni şi recompensele. În cazul meu, poate am avut noroc sau poate sunt un geniu. Numai timpul ne va spune asta. Performanţele trecute nu reprezintă garanţia succesului viitor. În ceea ce priveşte concurenţa, există cel puţin 7 mărci pe piaţa din India care conrcurează cu noi.Pe unii îi iubim, pe alţii…mai puţin. Ceea ce trebuie să facem oricum este să fim mai buni ca ei.
Rep.: Care este cea mai mare provocare Mineral?
J.S.: Cea mai mare provocare a comerţului retail este gestionarea fluxului financiar şi controlul inventarului la o dimensiune optimă. Logistica şi transportul reprezintă, de asemenea, o provocare, dar cu implementarea GPS totul va deveni mai uşor. Există probleme la livrare, ceva tipic pentru India, dar, din fericire, avem o echipă minunată care ne ajută să gestionăm toate astea.
Rep.: Ai regretat vreodată că ai deschis această afacere?
J.S.: Regret un singur lucru: că nu am pornit Mineral cu 5 ani mai devreme.
Rep.: Ce îţi doreşti să fi cunoscut înainte de a te implica în industria modei?
J.S.: Am absolvit una dintre cele mai renumite şcoli din India. Dar acum când privesc înapoi găsesc că nu m-a ajutat la nimic. I-aş sfătui pe oameni să nu urmeze MBA-ul pentru că astfel li se reduc substantial şansele de a avea o gândire în ansamblu. E o pierdere de vreme.
Rep.: Cum te-ai descrie într-un cuvânt?
J.S.: Ataraxic.
Rep.: Ce iubeşti cel mai mult la viaţa ta în acest moment?
J.S.: Îmi iubesc, atât familia cu care am crescut, cât şi familia pe care am creat-o. Sunt binecuvântat.
Rep.: Un mesaj pentru cititorii din România.
J.S.: Vă voi vizita în curând. Iubesc frumuseţile ţării voastre. Am şi colaborat cu un model român, Diana Sar şi îmi doresc ca următoarele shooting-uri să le facem în România.

Claudia Teodora Ignat

Articole Similare
0 27

0 11

Lasa un mesaj

Facebook