Home Interviu Martina Lupu

Martina Lupu practică fitnessul de aproximativ 7 ani şi a ajuns să-i placă datorită profesoarei de sport din primul an de facultate. Aceasta a venit cu ideea ca Martina să se înscrie la prima sa competiţie şi de atunci a devenit un stil de viaţă pentru ea. S-a născut şi locuieşte la Salonta. A absolvit Facultatea de Litere din Oradea, specializarea Engleză-Română. Principala pasiune a sa este sportul, iar în jurul ei gravitează lectura şi calculatoarele. Provine dintr-o familie modestă care o susţine în orice privinţă. Martina are un frate, pasionat şi el de sport, el practicând fotbalul în cadrul clubului orășenesc. În prezenzt, cum era şi firesc, urmează cursurile Facultăţii de Geografie, Turism şi Sport, specializarea Educaţie Fizică şi Sportivă. Martina este o profesionistă, o persoană cunoscută pentru seriozitatea ei şi pentru punctualitate. Cu toate că pare timidă, devine foarte sociabilă când ajungi să o cunoşti. Cuvântul care o defineşte este: “ambiţia”. Martina este şi antrenor personal şi poate fi găsită la sala Toldi Body&Fitness Club din Salonta sau pe pagina sa de FB https://www.facebook.com/Martitzy.

Rep.: De când ai trecut la nivelul profesionist?
M.L.: La nivelul profesionist pot să spun că am trecut după doi ani odată cu începerea practicării fitnessului, deoarece este nevoie de cunoaştere şi autocunoaştere pentru a putea trece la un nivel mai înalt.
Rep.: Cum a fost primul tău antrenament de fitness?
M.L.: Primul antrenament de fitness l-am făcut într-o sală foarte veche, probabil mai veche decât mine. Îmi aduc aminte, când am intrat am văzut doar bărbaţi în jurul meu, am stat puţin pe gânduri dacă să rămân sau nu, dar antrenorul mă văzuse şi nu mai puteam da înapoi. Mi-a explicat fiecare aparat în parte cum funcţionează şi la ce muşchi ajută, după care am făcut câteva exerciţii de acomodare. La început mi s-a părut uşor, dar abia a doua zi am început să simt efectul având o febră musculară de neimaginat până la momentul respectiv.
Rep.: Cum te simţi la sală?
M.L.: Pot să spun că sala este ca şi o a doua casă pentru mine şi mă simt în largul meu. Petrec cea mai mare parte din zi acolo, uneori sunt întrebată, în glumă, de prieteni dacă şi dorm la sală.
Rep.: Efortul de-a deveni profesionistă nu a fost prea mare?
M.L.: Pentru a trece la profesionişti eforturile sunt extraordinar de mari. Începând de la antrenamentele din ce în ce mai grele, la alimentaţia care este 70% din pregătire până la disciplină şi fair-play. Eu sunt de părere că dacă ai ambiţie şi crezi în forţele proprii poţi să faci orice! Eu cred şi sper că pot să mă menţin aşa ambiţioasă toată viaţa. Din moment ce reuşeşti să îţi schimbi stilul de viată, atât pe plan sportiv, cât şi pe plan alimentar, diferenţa se va vedea la bătrâneţe.
Rep.: Faci sacrificii pentru a arăta aşa şi pentru a ajunge la performanţă?
M.L.: Sacrificii există ca în orice sport de performanţă, dar fitnessul impune sacrificii mult mai mari mai ales în privinţa alimentaţiei. Mă gândesc de două ori înainte dacă merită să sacrific o săptămână de antrenamente pentru a mânca fast-food, deoarece inevitabil stric toată munca depusă. Bineînţeles, atunci când nu sunt în perioada competiţională îmi aleg o zi pe săptămână în care îmi satisfac şi eu unele pofte. În momentul de faţă urmez un regim alimentar deoarece în octombrie va fi ultimul concurs din acest an, iar pentru performanţă ai nevoie obligatoriu de un regim alimentar bine pus la punct pe baza unor analize medicale. Am renunţat la pâine, unele dulciuri, fast-food, sucuri, prăjituri din comerţ.
Rep.: La câte competiţii ai participat şi care este ultimul premiu obţinut?
M.L.: Am pierdut numărul competiţiilor la care am participat în decursul celor 7 ani, dar ultimul concurs la care am participat a fost Campionatul Naţional de Fitness Seniori şi Senioare unde m-am clasat pe locul IV la categoria Bodyfitness +168 cm.
Rep.: De când ai început să predai cursuri de fitness?
M.L.: Am început să ţin antrenamente din anul 2016 cu grupe de copii, iar cu adulţii am început la sfârşitul anului 2015. Avantajele practicării fitnessului: creează şi menţine o bună condiţie fizică, elimină tulburările de somn, reduce riscul afecţiunilor cardiovasculare şi încetineşte procesul de deteriorare al muşchiului inimii, modifică metabolismul, creşte calitatea vieţii la bolnavi, regularizează presiunea sângelui şi lista poate continua.
Rep.: Ce le spui fetelor care vin pentru prima oară la sală?
M.L.: Prima discuţie pe care o am cu fetele care vin pentru prima dată la sală este una motivaţională. Încerc, pe cât posibil să le elimin frica şi constrângerile legate de creşterea în masă musculară sau mai bine zis teama de a nu deveni bărbaţi. Le explic tot ce ţine de antrenamente, disciplină când vine vorba de renunţarea la vechile obiceiuri şi acceptarea schimbării. Pentru a beneficia de un antrenament bun trebuie să adopţi o atitudine pozitivă, de învingător, pentru a-ţi putea atinge obiectivele propuse. Dar, trebuie să fie pregătite, mai ales cele care mă vor alege ca antrenor personal, că un antrenament cu mine depinde de scopul pe care îţi doreşti să îl atingi, dar de regulă la sfârşitul antrenamentelor mele abia dacă mai poţi să mergi, deoarece îmi place să scot untul din fiecare.
Rep.: Pentru tine personal ce reprezintă fitnessul?
M.L.: Pentru mine personal, fitnessul reprezintă cea mai bună alegere pe care aş fi putut-o face vreodată. Eram o persoană activă şi înainte să încep practicarea lui, dar aveam o alimentaţie haotică. Când spui ”fitness” spui ”sănătate”, ”stil de viaţă”,un model pentru cei din jurul tău. De-alungul timpului am auzit destul de des: ‚Mă apuc de sală atunci când mai slăbesc puţin. / Să mai dau 10kg jos şi merg la sală. / Să se liniştească apele pe la serviciu şi îmi fac abonament. /După ce mai trece nebunia din viaşa mea, merg la sală./ Să îmi cumpăr odată adidaşii aceia cu verde fosforescent şi merg la sală”. ACUM este clipa să începi orice vrei tu. Astăzi. Aici. În această secundă preţioasă a timpului tău. Fii egoistă şi creează-ţi momentul tău! Pentru tine şi pentru cei de lângă tine! Recomand suplimentele alimentare, deoarece în performanţă nu poţi fără ele, dar şi pentru cei care sunt doar amatori ai acestui sport. De exemplu, dacă eşti pe fugă şi nu ai timp să îţi prepari mâncarea o poţi înlocui cu un shake proteic pentru a-ţi atinge aportul de proteine,vitamine şi minerale.
Rep.: Care este planul tău de antrenament?
M.L.: Planul meu de antrenament poate varia în funcţie de perioada în care mă aflu, competiţional sau nu, dar un model de antrenament arată în felul următor: luni – spate-biceps, marţi – picioare, miercuri – piept-triceps, joi – umeri, vineri – abdomen, iar sâmbăta – cardio.
Rep.: Ce faci în timpul tău liber şi în ce alte activităţi eşti implicată?
M.L.: În timpul liber mă relaxez cu prietenii apropiaţi şi cu familia. În alte activităţi nu sunt implicată momentan, orele petrecute la sală împreună cu clienţii îmi acaparează marea majoritate a timpului, dar făcând ceea ce îmi place nu o consider muncă la urma urmei.
Rep.: Ce planuri de viitor ai?
M.L.: Pe viitor îmi doresc să am propria mea sală de fitness, iar după ce termin facultatea să predau educaţia fizică în şcoală, să pot să îi determin pe viitorii elevi să facă sport.

Claudia Teodora Ignat

Articole Similare
0 79

0 4937

Lasa un mesaj

Facebook