Home Sanatate ABC-UL DIETEI CORECTE PENTRU O PIELE SĂNĂTOASĂ partea II

Dacă în articolul trecut v-am vorbit despre beneficiile, respectiv efectele adverse ale Vitaminei A/ Betacaroten în acest articol vom continua cu ce nutrienţi mai trebuie să ne îmbogăţim farfuria pentru a avea acea piele plină de strălucire.
Toată lumea a auzit de antioxidanţi şi de importanţa lor. Toţi ştim că antioxidanţii ne ajută în lupta contra radicalilor liberi şi obligatoriu trebuie să fie în dieta noastră zilnică. Cantitatea optimă de antioxidanţi din dieta noastră în acest sezon îi procurăm în special din fructele de pădure gen afine, zmeură, mure etc. Antioxidanţii au rolul de a neutraliza radicalii liberi care se ştie că sunt foarte nocivi şi care au repercursiuni nocive importante asupra stării noastre de sănătate. Aceştia pot favoriza apariţia multor boli şi chiar a cancerului.
Grăsimile sănătoase, omega 3 şi omega 6 şi 9, au un rol important în hidratarea pielii şi în secreţia optimă de sebum. Din acest motiv trebuie să consumăm alimente bogate în aceste grăsimi dar atenţie raportul dintre omega 3 şi omega 6 trebuie să fie întotdeauna de 3:1 deoarece un exces de grăsimi omega 6 şi 9 poate înclina balanţa spre efecte nocive asupra sănătăţii chiar cu favorizarea apariţiei plăcilor de aterom care pot declanşa boli coronariene.
De unde luăm aceste grăsimi? Le găsim în carne de peşte în special somon, dar şi în carne de curcan precum şi în seminţe şi fructe oleaginoase.
Seleniul, Vitamina C şi Vitamina E trebuie să fie componente importante ale dietei noastre atunci când dorim să ne păstrăm sănătatea dar şi frumuseţea pielii.
Se ştie că atunci când combinăm vitamina C cu vitamina E se stimulează regenerarea colagenului, scheletul care ţine structura pielii şi care odată distrus duce la apariţia ridurilor. Aceste două vitamine le putem lua atât sub formă de suplimente nutritive dar şi consumând fructe citrice, fructe de sezon, seminţe şi fructe oleaginoase.
Seleniul este un mineral vital în metabolismul organismului nostru. Deficitul său poate duce la afectarea funcţionării glandei tiroide, acea glandă care ne reglează tot metabolismul pornind de la câte kilograme avem şi până la creşterea părului, a unghiilor şi elasticităţii pielii. Îţi recomand să consumi carne de curcan, fructe oleaginoase şi legume dar nu uita că uneori suplimentarea este necesară.
Voi încheia cu Vitamina D, o vitamină esenţială în organismul nostru care atunci când lipseşte poate duce la scăderea imunităţii, la un deficit de calciu în organism care în timp poate duce la osteoporoză şi la o diminuare a stării de sănătate.
Dacă doreşti să afli mai multe despre cum să te hrăneşti sănătos te aştept la un consult medical de nutriţie. Costul consultului este de 100 Ron.
Mulţumesc pentru pozele profesioniste dnului. Claudiu Szabo.

Programări consult medical de nutriţie:
Dr. Oana Pop
 Medic specialist Diabet Zaharat, Nutriţie şi Boli Metabolice
Tel. 0770113565
http://facebook.com/dr.oanapop/
http://oanapop.wordpress.com/

Articole Similare

Lasa un mesaj

Facebook