Home Sanatate ALIMENTE PENTRU UN CORP MAI TÂNĂR

Grija faţă de alimentaţie şi suplimente de vitamine şi minerale, te poate ajuta să fii în formă pe măsură ce îmbătrâneşti, astfel încât să îţi menţi capacitatea de memorare, atenţia şi funcţiile cerebrale.
Dacă îţi începi ziua cu cafea sau ceai neagru, foarte bine, cafeina te energizează şi astfel creşte capacitatea de concentrare. Cafeina o putem găsi evident în cafea, ciocolată, energizante, ceai negru şi unele medicamente. Din păcate efectul acestora este de scurtă durată, aşa că nu exagera cu cantitatea pentru a avea efectul scontat mai mult timp deoarece, se poate să nu te simţi foarte bine după, din contră poate să apară oboseala.
Glucoza este esenţială în buna funcţionare a organismului nostru. Îţi recomand să consumi cât mai multe fructe atunci când ai poftă de dulce pentru a adăuga zaharuri bune în organismul tău şi nu zahăr procesat care produce radicali liberi în organism şi ca atare îmbătrâneşte şi atacă organismul.
Mai ţii minte ce discutam despre micul dejun? ştiu că de multe ori eşti tentată să sari peste el, dar studiile demonstrează că ajută memoria de scurtă durată şi atenţia. Ce îţi recomand să consumi la micul dejun? Cereale integrale, lactate şi fructe. Dar mare atenţie, un mic dejun hipercaloric din contră încetineşte capacitatea de concentrare. Motivul? Toată energia corpului tău se focalizează pe digestie.
Peştele reprezintă o sursă bună de proteine şi de omega 3,cheia unei sănătăţi psihice înfloritoare. S-a demonstrat că dieta bogată în peşte previne demenţa şi atacul vascular cerebral dar încetineşte şi declinul cognitiv plus că ajută la păstrarea memoriei.
Nucile şi seminţele sunt surse de vitamină E ceea ce reduce declinul cognitiv.
Ciocolata neagră conţine antioxidanţi şi cafeină, astfel încât, apare o creştere a capacităţii de concentrare.
Fiecare organ din corpul nostru depinde de circulaţia sângelui, iar atunci când vascularizaţia nu se realizează, apare moartea celulară, a ţesuturilor şi organelor. Principalele organe afectate vor fi inima şi creierul.
O dietă bogată în cereale integrale şi avocado poate tăia riscul de boli cardiovasculare şi să reducă LDL, astfel încât se reduce formarea de plăci de aterom.
Se pare că afinele oferă o protecţie semnificativă la nivel cerebral faţă de radicalii liberi şi astfel scade incidenţa unor boli neurodegenerative precum boala Alzheimer, Parkinson şi demenţă.
Uneori este nevoie să se ofere corpului o suplimentare cu vitamine şi minerale care să adauge energie organismului. Atenţie, administrarea se face sub supraveghere medicală în urma unui set de analize medicale care să scoată în evidenţă deficitele. În cazul în care aducem un execes de vitamine şi minerale putem avea efecte negative.

 

Programări consult medical de nutriţie:

Dr. Oana Pop
Medic specialist Diabet Zaharat, Nutriţie şi Boli Metabolice
Tel. 0770113565
http://facebook.com/dr.oanapop/
http://oanapop.wordpress.com/

Articole Similare
0 1068

Lasa un mesaj

Facebook