Home Sanatate CAFEAUA – CE TREBUIE ŞTIUT –

În articolul din această săptămână am să vă ofer câteva noţiuni despre licoarea magică din fiecare dimineaţă şi anume despre cafea. M-am hotărât să vă povestesc despre ea în urma unei discuţii pe care am avut-o săptămâna trecută cu o prietenă, în care am constatat că multă lume are nişte informaţii destul de eronate referitor la ea.
Când vorbim despre cafea ne gândim involuntar că originea ei este de fapt în America de Sud şi mai precis Columbia. Dar trebuie ştiut că originea cafelei este de fapt Africa şi mai precis Etiopia. Pe continentul african există peste 25 de sortimente de cafea.
Am fost întrebata de multe ori care este numărul exact de ceşti de cafea care se pot consuma astfel încât să nu apară efecte adverse asupra organismului. Cercetătorii nu ştiu încă exact toate riscurile pe care le poate ridica un consum exagerat de cafea asupra organismului, astfel încât se recomandă ca măsură sigură a nu se depăşi 3 ceşti de cafea pe zi. Pentru femeile gravide consumul de cafea este destul de controversat se recomandă chiar  a se stopa consumul în perioada sarcinii.
O altă întrebare frecventă este care cafea are cea mai puţină cofeină? S-a constatat ca acea cafea instant are aproximativ 65 mg de cofeină pe ceaşca normală de cafea. Deci atunci când doreşti să consumi mai puţină cofeină nu îţi recomand să treci rapid la cafea decofeinizată ci să cauţi varianta cu mai puţină cofeină.
Ca orice aliment/băutură consumată  în execs şi cafeaua are efecte adverse. Consumul în exces duce la bătăi cardiace neregulate – tahicardie – şi la creşterea tensiunii arteriale care la persoanele ce suferă de HTA – hipertensiune arterială – pot apărea chiar şi pusee hipertensive din acest motiv se recomandă prudenţă la cei care suferă de boli cardiovasculare.
Consumul moderat de cafea are şi efecte benefice şi anume prevenţia bolii Parkinson, demenţei Alzheimer, evitarea bolilor biliare gen diskinezie biliară şi colică biliară, creşterea capacităţii de concentrare şi a energiei.
Cafeaua are efecte benefice şi datorită bogăţiei de antioxidanţi, ea conţine chiar mai mulţi antioxidanţi decât au fructele şi legumele.
Am fost întrebată de multe ori care sortiment de cafea este cel mai bun? Cea verde sau cea cu care suntem toţi obişnuiţi? Cafeaua prăjită cu care suntem obişnuiţi aşa cum o şi vedem trece printr-un proces de fabricaţie dar acest lucru nu înseamnă că este de calitate inferioară sau din contră este mai puţin sănătoasă decât cea verde. Din contră sunt unele persoane care la cea verde au reacţii biliare şi din acest motiv se recomandă cea prăjită.  De asemenea trebuie menţionat ca cea verde nu ajută la slăbit sau ca are efecte miraculoase aşa cum se tot vehiculează. Ce recomand este să fie cea de calitate superioară care îţi păstrează atât aroma cât şi luciul bobului atunci când o cumpărăm sub formă de boabe. Depozitarea cafelei se realizează în spaţii uscate, lipsite de lumina solară şi de umiditate.
În Indonezia există un fel de cafea delicatesă care reprezintă de fapt fecalele unei pisici din acea zonă, care ingeră boabele dar care nu sunt digerate de sistemul digestiv al acesteia ci sunt eliminate combinate cu enzime digestive. 100 de grame a acestei delicatese poate depăşi lejer şi 100 dolari.
La final vă recomand ca atunci când nu doriţi după consumul de cafea să rămâneţi cu dinţi îngălbeniţi să vă clătiţi gura cu apă de gură şi nu să vă periaţi imediat dinţii deoarece se poate zgăria smalţul.
Dacă doriţi un consult medical de nutriţie vă aştept cu o programare. Costul consultului este de 100 ron.
Dr. Oana Pop
Medic specialist Diabet Zaharat, Nutriţie şi Boli Metabolice
Telefon. 0770113565
http://facebook.com/dr.oanapop/
http://oanapop.wordpress.com/

Lasa un mesaj

Facebook