Home Sanatate CUM RENUNŢI LA DULCIURI?

De cele mai multe ori pacienţii se plâng că nu pot renunţa la a consuma dulce. Cu toate că se ştie că atunci când se doreşte o scădere ponderală dulciurile sunt principalul nostru duşman, ne este atât de greu să renunţăm la ele.
Totuşi există câteva modalităţi prin care putem reduce cantitatea de dulce din alimentaţie, cu toate că întotdeauna ne va fi greu deoarece să nu uităm că zahărul, principalul constituient a tot ce înseamnă dulce nu este altceva decât un drog care DA ne dă dependenţă.
Dar ce avem de făcut atunci când dorim să reducem măcar cantitatea de dulce?
În primul rând trebuie să renunţăm la tot ce înseamnă băutură dulce. Începând cu sucurile carbogazoase, continuând cu aşa zisele sucuri naturale care sunt bogate în aditivi şi nu numai, cafeaua cea de toate zilele pe care o îndulcim tot cu zahăr şi lista poate continua dar doresc să mai amintesc băuturile energizante. Dacă sucurile şi energizantele ar trebui complet scoase din uzul nostru zilnic legat de cafea vă recomand să renunţaţi la canitatea mare de zahăr inclusă. De exemplu să bem o ceaşcă de cafea cu doar o linguriţă de zahăr. Dacă totuşi simţi că eşti mult prea obişnuit cu gustul dulce al acestor băuturi total nesănătoase îţi recomand să îţi adaugi în apa plată sucul de la o lămâie, sau de la o portocală sau de la o limetă.
Unele persoane probabil se vor gândi că vor înlocui zahărul cu îndulcitorii. Dar atenţie nu sări imediat să realizezi această înlocuire. Ultimele studii au demonstrat că aceşti îndulcitori nu te ajută la scădere ponderală ci din contră au tendinţa de a duce la o acumulare de ţesut adipos în special la nivel abdominal.
De multe ori la stres avem tendinţa de a consuma tot ceva dulce gen ciocolată sau cornuri cu ciocolată respectiv fursecuri. Dar înainte de a consuma gândeşte-te dacă chiar ai nevoie de acest dulce suplimentar care nu ar face altceva decât să te ducă la o acumulare de kilograme.
Îti recomand întotdeauna să citeşti eticheta produselor pe care doreşti să le cumperi. Dacă citeşti pe această etichetă sucroză, dextroză, sorbitol, manitol, agave, fructoză etc. atenţie avem de-a face cu îndulcitori în consecinţă cu adaos de zaharuri pe care trebuie să le evităm.
Dacă reuşeşti să ţi cont de ceea ce eu ţi-am relatat în acest articol vei reuşi să treci parţial peste pofta de dulce şi acest lucru se va observa la kilogramele tale.

Programări consult
medical de nutriţie:
Dr. Oana Pop
Medic specialist Diabet Zaharat, Nutriţie şi Boli Metabolice
tel.: 0770113565
facebook.com/dr.oanapop/
oanapop.wordpress.com

Articole Similare
0 22

0 19

Lasa un mesaj

Facebook