Acțiunile au scăzut cu 19% după ce compania și-a publicat rezultatele financiare din trimestru al treilea, în care a raportat din nou venituri în scădere. Astfel, Meta a pierdut peste 65 de miliarde de dolari în capitalizare, iar acțiunile și-au pierdut 60% din valoare față de începutul anului.

Concret, Meta a raportat o scădere de 4% a veniturilor, până la 27,7 miliarde de dolari și o creștere a cheltuielilor de aproape 20% până la 22 de miliarde de dolari. La începutul acestei săptămâni, un fond de investiții a cerut companiei să-și reducă investiția anuală în Metavers, de la zece miliarde de dolari la cinci miliarde de dolari. 

Gigantul tehnologic a luat numele de Meta anul trecut pentru a sublinia schimbarea de direcție către Metaverse, care combină realitatea cu lumea virtuală. La fel ca în cazul altor proiecte de realitate virtuală sau augmentată la care lucrează Meta, compania nu se așteaptă nici în cazul Metaverse să genereze profit în primii ani. Întrebat de ce se concentrează pe ”pariuri experimentale”, Zuckerberg a răspuns: ”Ar fi o greșeală pentru noi să nu ne concentrăm pe niciunul dintre aceste domenii care vor fi extrem de importante pentru viitorul nostru”.

Ca și alte mari companii tech, ca Google sau Snap, și cea condusă de Mark Zuckerberg este afectată de scăderea veniturilor din publicitate, întrucât brandurile plătesc mai puțin să se promoveze pe Facebook sau Instagram. Pentru Meta, alte probleme sunt și concurența dintre Instagram și TikTok sau modificările politicii de confidențialitate din partea Apple.

Sursa: Financial Times, SkyNews