Adidas a anunțat că vinde Reebok companiei Authentic Brands Group (ABG) pentru 2,1 miliarde de dolari, anunță Reuters. Compania germană cumpăra în 2006 Reebok cu 3,8 miliarde în încercarea de face concurență rivalului american Nike. Din cauza performanțelor economice slabe, investitorii Adidas au solicitat în numeroase rânduri conducerii executive să vândă brandul american. Între timp, Adidas a reușit să domine Nike în Statele Unite cu propriul său brand, ajutat de parteneriatul cu vedete precum Kanye West, Beyonce și Pharrell Williams.

Reebok își va păstra sediul central în Boston și va continua operațiunile în America de Nord și America Latină, Asia-Pacific, Europa și Rusia, a declarat într-un comunicat firma americană de management al mărcii, adăugând că va colabora îndeaproape cu Adidas în timpul tranziției.

De-a lungul a 11 ani, ABG a acumulat peste 30 de mărci care se vând în aproximativ 6.000 de magazine. Brandurile sale includ lanțuri de îmbrăcăminte Aéropostale și Forever21, precum și revista Sports Illustrated. „Am pus ochii pe Reebok de mulți ani și suntem încântați acum să aducem în sfârșit această marcă iconică”, a declarat Jamie Salter, fondator, președinte și CEO al ABG.

Adidas a raportat săptămâna trecută că vânzările Reebok în prima jumătate au crescut la 823 milioane de euro față de 600 de milioane în urmă cu un an, iar marca a obținut un câștig net de 68 de milioane de euro comparativ, cu o pierdere netă de 69 de milioane în prima jumătate a anului 2020.

Adidas a vândut deja mărcile Rockport, CCM Hockey și Greg Norman cu 400 de milioane de euro, care au făcut parte din achiziția inițială Reebok.