Comisarii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au propus închiderea definitivă a fostului Hotel Intercontinental, în urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei.

“Nici după trei controale succesive ale ANPC, Intercontinental nu a reușit să remedieze neregulile. Concluzia – 100.000 lei amendă și posibilitatea închiderii hotelului”, a transmis ANPC în această seară, într-un comunicat de presă citat de Agerpres.

Conform sursei citate, în urma unui control din 19 mai au fost aplicate companiei amenzi în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile de oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor din bucătărie, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA și propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni. Abaterile de la legislație constatate de comisarii de la Protecția Consumatorilor au fost, potrivit ANPC: utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora; utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare); folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită; existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spații frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii; utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare; nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment; existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA; lipsa informații privind utilizarea electronicelor; condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse cu o zi înainte și, pentru că problemele nu au fost remediate în totalitate (condițiile igienice și de amenajare deficitare din camere, precum și utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii au decis extinderea controlului la toate camerele libere ale hotelului. Au urmat alte patru amenzi în valoare de 35.000 lei, menținerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor pentru bucătărie, centrul SPA și 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere), precum și propunerea de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni. Aceeași situație s-a întâmplat și o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor și găsind în continuare materii prime expirate în spațiul de depozitare a produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deși bucătăria era oprită de la funcționare și două camere oprite de la funcționare care erau ocupate, mai susține ANPC. “Ca atare, a mai fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – și s-a propus sancțiunea complementară de închidere definitivă a hotelului”, se precizează în comunicatul ANPC. La finele anului trecut, sigla Intercontinental a fost dată jos de pe hotelul din centrul Capitalei, care a funcționat sub acest brand în ultimii peste 40 de ani, dar care de anul viitor va opera sub denumirea de Grand Hotel Bucharest.

Compania Hotelieră InterContinental România, care administrează hotelul InterContinental din centrul Capitalei, încheie, la 31 decembrie, contractul de management cu concernul InterContinental Hotel Group (IHG), urmând astfel să își schimbe denumirea și să opereze de anul viitor sub numele de Grand Hotel Bucharest. „IHG Hotels & Resorts și Compania Hoteliera Intercontinental Romania SA, care deține hotelul, au ajuns la o decizie comună de a înceta acordul de management hotelier pentru InterContinental București. Proprietatea va părăsi oficial sistemul IHG Hotels & Resorts pe 31 decembrie 2021“, a declarat anterior, pentru Profit.ro, un purtător de cuvânt al lanțului hotelier.

Hotelul va intra, totodată, de la 1 ianuarie, într-un amplu proiect de renovare și modernizare, în urma unor investiții de 21 de milioane de euro. Lucrările sunt programate să fie finalizate în 2024.