
Compania de Drumuri precizează că circulația pe pod nu a mai fost deschisă la ora 13, așa cum era programat inițial, ci urmează să înceapă de la 15:30.
“Circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va deschide în mod oficial în jurul orei 15:30! Precizăm că reprezentanții CNAIR, antreprenorii și cei implicați în organizarea evenimentului de deschidere a circulației pe pod depun, la această oră, eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele și parapetele de separare a sensurilor de circulație, precum și de elementele folosite la eveniment, astfel încât circulația să se desfășoare în condiții de siguranță”, a precizat CNAIR.
Știrea inițială:
Circulația rutieră se deschide începând cu ora 13, cu restricție de viteză de 80 km/h, iar noaptea, în intervalul orar 21 – 06, de luni până vineri, circulația pe pod va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă. Aceste prevederi se aplică până la sfârșitul lunii noiembrie.
Lucrările la podul suspendat peste Dunăre, care leagă Brăila de Smârdan (Tulcea), au început în anul 2018. Acesta este al treilea cel mai lung pod suspendat din UE. Are o lungime totală de 1.974 de metri, iar înălțimea celor doi piloni trece de 192 de metri. La ceremonia care a început la ora 11, au participat și președintele Iohannis, premierul Ciolacu și președintele Senatului, Ciucă.
Primul care a vorbit a fost ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a spus că este un moment special, deoarece puțini dădeau șanse acestui proiect. ”Este un pod al speranțelor pentru toți românii, un pod unic în România și sud-estul Europei”, a declarat acesta.
Apoi, președintele Iohannis a declarat: ”Îmi face o deosebită plăcere să particip la inaugurarea acestui pod. Este cea mai amplă investiției din România, din ultimii 30 de ani, al treilea cel mai mare pod din Europa. Mulțumiri speciale trebuie aduse și partenerilor din Japonia și Italia”.
“Proiectul zonei Staţiei de Taxare s-a bazat pe datele studiului de trafic şi include, pentru fiecare sens de mers, câte două benzi pentru autoturisme şi una pentru vehicule de mare tonaj. Înainte şi după Staţia de taxare, benzile pentru autovehicule au o lăţime de 5,50 m, iar benzile laterale, destinate traficului vehiculelor de mare tonaj, au o lăţime de 6,00 m. Pe ambele părţi, la marginea exterioară a staţiei de taxare au fost prevăzute benzi auxiliare de serviciu, care ar putea să fie folosite în cazul unor transporturi speciale”, explică Compania de Drumuri.
La construcția acestuia au fost folosiți aproximativ 81 de mii de kilometri de fir de oțel, iar tablierul metalic este format din 86 de segmente care au o greutate totală de peste 20 de mii de tone. Valoarea totală a proiectului depășește 2,5 miliarde de lei, 85% din bani venind din Fondul European de Dezvoltare Regională.
CNAIR susține într-un comunicat că “noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcționare ale vehiculelor și expunerea populației la poluarea aerului și a zgomotului și îmbunătățirea calității vieții pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila și Galați.”
Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a afirmat despre podul de la Brăila că a avut parte de o inaugurare doar parţială, deoarece acesta va fi închis noaptea, iar drumul de legătură principal de 10 km spre Jijila nu este finalizat şi nici legătura cu Centura Brăilei nu este completă, relatează News.ro.
„Am văzut astăzi înghesuială mare de politicieni la deschiderea circulaţiei pe Podul de la Brăila. Mai mică e aglomeraţia când sunt de rezolvat probleme şi pus pe roate astfel de proiecte. În 2021, am găsit proiectul fără drumurile de legătură autorizate. Fără drumurile de legătură (21 km în total), podul nu putea fi folosit. Pe malul tulcean, nu exista infrastructură. Le-am deblocat cu multe şedinţe, discuţii şi eforturi ale echipei mele. Autorizaţiile au ieşit în martie şi mai 2021 şi s-a putut în sfârşit lucra pe toată lungimea, după 3 ani de la semnarea contractelor”, a scris Cătălin Drulă, joi pe Facebook.
El a adăugat că s-ar fi bucuzat că întreg proiectul să fie gata, însă, din păcate, a ffost vorba doar de o inaugurare parţială.
„Podul va fi închis noaptea, iar drumul de legătură principal spre Jijila (10 km) nu e gata. Nici legătură cu Centura Brăilei nu e completă”, a completat liderul USR.
El i-a felicitat pe cei de la IHI-WeBuild pentru „o lucrare de excepţie – podul în sine”.
„Nivelul tehnologic, precizia execuţiei, organizarea şantierului, toate au fost la un nivel de clasă mondială!”, a mai precizat Drulă.
Preşedintele USR a mai declarat că „politicienii grabnici la tras în poză, puţine lucruri de spus, dar unul e cert: nu de festivism şi paradă de costume masculine de vară avem nevoie, ci de mai multă seriozitate şi muncă”.
Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, a fost inaugurat, joi, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis. Au mai participat la eveniment premierul Marcel Ciolacu, preşedintele Senatului Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu şi comisarul european pentru Transporturi Adina Vălean.
Podul cu o lungime de 1974 de metri și o deschidere centrală de 1120 de metri (al treilea pod suspendat din Europa ca lungime) se deschide pe varianta scurtă de la Măcin (jud. Tulcea) urmând ca până la sfârșitul anului să fie dată în trafic și varianta lungă de 19 kilometri de la Jijila, la profil de drum cu patru benzi.