Grupul german Bayerische Motoren Werke (BMW) este “optimist” privind perspectivele datorită sporirii cererii de vehiculele electrice pe piața chineză, a afirmat șeful diviziei din China, Jochen Goller, într-un interviu acordat DPA.

Acesta a anunțat că BMW va lansa în China 12 mașini exclusiv electrice până în 2023, iar până în 2025 un sfert din mașinile vândute pe piața chineză ar trebui să fie electrice, scrie Agerpres.

Vorbind în debutul Salonului auto de la Shanghai, Goller a apreciat că se constată o creștere “continuă” a clasei de mijloc și a potențialelor grupuri de clienți. Totuși, dezvoltarea exactă a pieței auto chineze este este dificil de previzionat în 2021 deoarece depinde și de avansul economiei, a explicat oficialul BMW. Salonul auto de la Shanghai este cel mai mare eveniment de marketing al industriei auto din ultimul an. Producătorii auto sunt interesați în mod special de China, cea mai mare piață din lume în funcție de volumul de vânzări și prima mare economie a lumii care și-a revenit din pandemie, pentru a-și relansa vânzările și a inversa pierderile de miliarde de dolari suferite în 2020.

Experții se așteaptă la un avans al pieței auto chineze de cel puțin 6% anul acesta, și la o expansiune mai rapidă a vânzărilor de mașini premium. În perioada ianuarie-martie 2021, BMW a vândut la nivel global 636.600 de automobile mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce, cu 5% mai mult decât în primul trimestru din 2019 și cu 33,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. “Aceste vânzări record scot în evidență obiectivele noastre ambițioase de creștere pentru acest an”, a declarat directorul de vânzări de la BMW, Pieter Nota. Acesta a adăugat că BMW a reușit să își dubleze vânzările de vehicule electrice, cu 70.200 de autoturisme hibride și electrice vândute în primul trimestru. “Grație acestor performanțe suntem pe cale să vindem peste 100.000 de vehicule complet electrice până la finele anului și să avem cel puțin un milion de vehicule electrificate pe șosea”, a spus Nota.

Cele mai bune vânzări realizate vreodată de BMW în primele trei luni ale anului se datorează în primul rând pieței asiatice, în special Chinei, unde BMW a vândut 230.000 de automobile, cu 60.000 mai mult decât în primul trimestru din 2019. În total, BMW a vândut un număr record de 237.000 de vehicule în Asia în primele trei luni ale anului. Anul trecut, BMW Group a vândut un număr de 2,324 milioane de automobile BMW, Mini și Rolls-Royce la nivel mondial, cu 8,4% mai puține decât în 2019. În pofida situației volatile provocate de extinderea pandemiei pe plan global, grupul BMW se așteaptă ca afacerile să evolueze pozitiv și nivelul riscurilor să rămână stabil în 2021. Pentru acest an, compania estimează o creștere semnificativă a profitului înainte de taxe în 2021, cu performanțe solide pe toate segmentele: BMW, Mini și Rolls-Royce. BMW se așteaptă la o creștere solidă a vânzărilor și la o marjă a profitului operațional între 6% și 8%, față de 2,7% în 2020.