
Producătorul auto Stellantis extinde oprirea producţiei la mai multe fabrici din Europa din cauza lipsei de semiconductori, a declarat luni un purtător de cuvânt al Stellantis, citat de Reuters. Producătorii de maşini, dependenţi din ce în ce mai mult de componentele electronice, se confruntă cu o concurenţă dură din partea industriei electronice de consum pentru aprovizionarea de cipuri, afectată de o serie de întreruperi ale lanţului de aprovizionare în timpul pandemiei COVID-19, potrivit News.ro. Uzinele de la Rennes şi Sochaux din Franţa, precum şi uzina Eisenach din Germania, care produc vehicule utilitare uşoare, au suferit întreruperi de producţie săptămâna trecută.
Producţia va rămâne oprită săptămâna aceasta la uzina de la Rennes, în timp ce va fi suspendată la uzina italiană SevelSud, aşa cum a fost anunţat anterior, a spus purtătorul de cuvânt. Una dintre liniile de producţie de la uzina de la Sochaux nu a repornit începând de luni, în timp ce uzina de la Eisenach nu va produce luni şi marţi, a adăugat ea.
Constructorul de camioane Scania, parte a diviziei Volkswagen AG de vehicule comerciale Traton SE, va opri producţia la uzinele sale din Europa, în această săptămână, din cauza deficitului de semiconductori, transmite Reuters.
Scania va opri producţia la fabricile sale de camioane din Suedia, Franţa şi Olanda întreaga săptămână, a anunţat luni Karin Hallstan, purtătorul de cuvânt al companiei suedeze. Oficialul a informat că săptămâna viitoare va fi oprită activitatea uzinelor din America de Sud, transmite Agerpres. Întreruperile din lanţurile de aprovizionare şi deficitul de materii prime afectează operaţiunile a 70% dintre companiile suedeze din domeniul industriei, iar 16% dintre firme şi-au revizuit planurile de producţie pentru următoarele şase luni, arată rezultatele unui studiu publicat, luni, de Silf/Swedbank.
Geely, proprietarul producătorului auto suedez Volvo Cars, a anunţat oprirea producţiei la fabrica din Goteborg (Suedia) săptămâna aceasta, în timp ce AB Volvo, rivalul Scania, a avertizat recent că producţia va fi afectată din cauza crizei de semiconductori pentru industria auto. Luna trecută, conducerea TSMC (cel mai mare producător de cipuri pe bază de contact din lume) a dat asigurări că deficitul de semiconductori cu care se confruntă industria auto se va atenua gradual pentru clienţii săi, din trimestrul trei din 2021, dar problemele legate de capacităţile de producţie s-ar putea extinde şi în 2022. Acest deficit a determinat autorităţile din Statele Unite şi Europa să subvenţioneze producţia.