În urma unei evaluări amănunțite a scorurilor Euro NCAP și după dialogul cu Dacia, a devenit clar că, în ciuda eforturilor depuse de producătorul auto, nu exista nicio soluție care să poată fi implementată pe termen scurt care să mărească ratingul Sandero. Sandero a obținut patru stele pentru protecția pe care o oferă ocupanților adulți și copii în caz de impact, împreună cu un rating de trei stele pentru protecția pentru pietoni. Cu toate acestea, conform normelor Euro NCAP, ratingul general al mașinii a fost dictat de scorul său cel mai scăzut: două stele pentru tehnologia activă de asistență a siguranței. Explicând această evaluare, Euro NCAP a spus că, deși sistemul automat de frânare de urgență exclusiv radar al Sandero poate detecta alte vehicule și evita coliziunile cu acestea, nu previne accidentele cu pietoni sau bicicliști. De asemenea, organizația de siguranță a criticat Sandero pentru că nu este disponibil cu asistență activă pentru păstrarea benzii.

Prin urmare, s-a retras Daciei Sandero titlul de Mașina Anului 2021 oferit de revista What Car, după ce a primit un rating de siguranță general de două stele de la experții independenți de testare Euro NCAP la începutul acestei luni.