Daimler AG este obligată să plătească 1,5 miliarde de dolari, pentru că a folosit un software care a alterat testele de emisii pentru mașinile vândute în Statele Unite.

Compania germană a vândut 250.000 de mașini în Statele Unite ale Americii, iar departamentul de justiție a stabilit că aceasta va trebui să plătească 875 de milioane de dolari amendă, la care se adaugă aproape 700 de milioane de dolari care reprezintă costurile pentru aducerea mașinilor la standardele impuse de legislația americană.

“Agenția de protecție a mediului a descoperit că mașinile aveau un software ascuns, care putea detecta dacă mașina era supusă testelor și, în acel caz, toate emisiile erau corespunzătoare”, a declarat Andrew Wheeler, administratorul Agenției pentru protecția mediului din SUA. “Daimler va plăti penalizări de 875 de milioane de dolari. Asta înseamnă 3.500 de dolari pentru fiecare mașină vândută în Statele Unite. Costul total pentru Daimler, ținând cont de toate solicitările, se ridică la 1,5 miliarde de dolari”, a mai declarat și procurorul general al SUA, Jeffrey Rosen.

Potrivit documentelor oficiale, Daimler a fost de acord să plătească celor 250 de mii de proprietari până la 3.290 de dolari fiecăruia, pentru corectarea autovehiculelor poluante. Alte 83,4 milioane de dolari vor fi plătite pentru taxele și cheltuielile proprietarilor cu avocații.

În aceleași documente, Daimler a menționat instanței că neagă acuzațiile. Daimler a comunicat ca a acceptat plata a 1,5 miliarde de dolari (1,2 miliarde de euro) pentru a evita o bătălie juridică de durată si costisitoare. “Rezolvând aceste proceduri, Daimler evită acțiunile îndelungate în justiție cu riscurile juridice și financiare respective”, a spus compania.

Daimler a fost de acord să plătească în Germania în luna septembrie a anului trecut o amendă de 870 de milioane de euro, tot pentru încălcarea reglementărilor privind emisiile motoarelor pe motorină.

Cazul este cel mai recent capitol al unei serii de scandaluri legate de manipularea datelor reale despre emisii, care a făcut deja victime printre giganții auto, cunoscute fiind cazurile “Dieselgate” ale Volkswagen și Fiat Chrysler, penalizate cu amenzi uriașe.