Aproximativ 1 miliard de persoane ar fi călătorit cu avionul anul acesta și există doar 44 de cazuri documentate de transmitere a virusului la bordul avioanelor, iar acestea s-au întâmplat în primele săptămâni ale pandemiei, când nu existau măsuri de protecție. Datele au fost prezentate de Ed Bastian, CEO Delta Air Lines, și publicate de Newsweek.
Bastian a citat cifrele într-un raport publicat de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) săptămâna trecută. Raportul detaliază analiza asociației cu privire la studiile producătorilor de aeronave care au analizat riscurile transmiterii virusului la bordul avioanelor.
IATA a examinat incidența raportată a cazurilor de coronavirus legate de călătoriile cu avionul, folosind datele colectate de la Airbus, Boeing și Embraer, trei dintre cei mai mari producători de aeronave comerciale. Avioanele Delta sunt fabricate de Airbus și Boeing.
IATA a declarat că „accesul la companiile aeriene și autoritățile de sănătate publică, combinat cu o revizuire aprofundată a literaturii disponibile, nu a dat niciun indiciu că transmisia la bord este în vreun fel comună sau răspândită”. Cu toate acestea, a recunoscut că „nu există nicio modalitate de a stabili un bilanț exact” al cazurilor de coronavirus pozitiv legate de călătoriile aeriene.
Marți, Bastian a subliniat că protocoalele, cum ar fi utilizarea obligatorie a măștii de către pasagerii și personalul aeronavei, nu au fost încă puse în aplicare atunci când au fost confirmate majoritatea cazurilor documentate. Într-o declarație, doctorul David Powell, consilier medical la IATA, a declarat că „marea majoritate” a cazurilor au fost confirmate „înainte ca purtarea măștii în zbor să devină larg răspândită”.
În timp ce companiile aeriene continuă să raporteze venituri în scădere în timpul pandemiei, Bastian a declarat că reticența călătorilor de a zbura – față de anii anteriori – nu este neapărat motivată de temerile cu privire la transmiterea virusului. El a discutat despre câștigurile din al treilea trimestru ale Delta și despre impactul pandemiei asupra profiturilor la scurt timp după ce Delta a raportat o pierdere netă de 5,4 miliarde de dolari între sfârșitul lunii iunie și sfârșitul lunii septembrie a acestui an, comparativ cu al treilea trimestru din 2019.
Recunoscând consecințele financiare ale pandemiei, Bastian a numit „încurajatoare” previziunile pentru sezonul de vacanță viitor. În timp ce clienții pot fi descurajați de la transportul aerian din cauza restricțiilor sau a ratelor de transmitere a coronavirusului în zonele de destinație dorite, tendințele indică faptul că încrederea consumatorilor în transportul aerian a crescut constant pe tot parcursul anului, a spus el.