Penuria de semiconductori afectează tot mai mult industria auto. „Oferta redusă de automobile determină creșterea prețurilor nete și îi obligă pe vânzătorii de mașini să scadă simțitor din reducerile și concesiile pe care le-ar fi făcut de regulă cumpărătorilor”, scrie expertul auto Ferdinand Dudenhöffer pentru Deutsche Welle.
Cât de grave sunt aceste probleme s-a văzut săptămânile trecute, când diferiți producători auto au anunțat trecerea în program de lucru redus pentru angajații lor. Joi, firma Stellantis, care ține de constructorul Opel, a anunțat un pas și mai dur: producătorul oprește complet activitatea până la începutul anului viitor la fabrica sa din Eisenach în landul Turingia. Motivul este penuria mondială de cipuri. Dacă lanțurile de aprovizionare își vor reveni între timp, benzile de producție din Eisenach își vor relua activitatea anul viitor. Până atunci, angajații intră în program de lucru redus, așa-numitul Kurzarbeit, metodă sprijinită financiar de stat și folosită de firmele germane în situații de criză pentru a evita concedierile.
Lipsa materiilor prime și a produselor preliminare duce la majorări de prețuri în multe ramuri industriale. Inflația în septembrie a crescut în Germania la 4,1%, potrivit unei prime estimări a Oficiului de Statistică de la Wiesbaden. Este cel mai ridicat nivel din ultimii aproape 30 de ani.