Parteneriatul încheiat între VW și Ford, în urmă cu un an, în domeniul vehiculelor comerciale, este gata să se concretizeze pe segmentul vanurilor, unde cele două companii au convenit ca Ford să producă mașini VW în uzinele sale. Ford Otosan, subsidiara Ford în Turcia, o companie de tip joint-venture între americani și turci, a primit o investiție de circa 2,3 miliarde euro, pentru a începe producția VW Transporter. Americanii extind capacitatea de producție și se pregătesc să preia producția vanului T6, potrivit Automotive News.

Modelul era produs în Germania, însă în uzina din Hanovra VW va produce noul van electric ID Buzz, iar fabrica intră în modernizare. Reprezentanța Ford Otosan a anunțat săptămâna trecută că va extinde capacitatea uzinei din Kocaeli, în apropiere de Izmir, la 650.000 de vehicule anual, cu peste 200.000 față de capacitatea actuală. Compania turco-americană nu a precizat însă ce modele va fabrica pe noile linii de producție, ci doar a spus că vor fi „proiecte de vehicule comerciale de nouă generație”. Investiția include și o unitate de asamblare a bateriilor. Alianța dintre Ford și VW prevede mai multe proiecte comune pe zona vehiculelor comerciale, începând cu dezvoltarea unei noi generații Amarok pe platforma Ranger, producția de vanuri compacte pentru ambele mărci (Caddy/Transit Connect), într-una din uzinele VW și dezvoltarea și producția unei noi generații Transporter împreună cu noul Ford Transit.

Pe lângă proiectele de vehicule comerciale, cele două vor colabora și în domeniul vehiculelor electrice. Ford va cumpăra kitul MEB, folosit pentru ID.3, pentru a lansa propriul automobil electric. Cele două companii nu au anunțat oficial, până în acest moment, unde vor fi produse cele două vanuri mari.

În uzina din Hanovra, în care se produce acum Transporter, vor mai fi asamblate alte trei modele electrice ale grupului VW, pe care șefii companiei le-au anunțat luna trecută. Noi informații neoficiale referitoare la viitoarea generație T7 a lui Transporter arată că acesta nu va mai avea o platformă utilitară, pe șasiu, ci va utiliza platforma de autoturisme, MQB. Va exista și o versiune comercială, de marfă, dar care va fi lansată abia când va demara producția alături de viitorul Ford Transit.

Ford și VW au declarat anul trecut, în momentul semnării parteneriatului lor, că ar putea produce aproximativ 8 milioane de unități de vehicule comerciale, în cursul acestui parteneriat.