Dezinformările legate de pandemia de Covid-19 și teoriile conspirației sunt pe cale să devină mai puțin proeminente și mai puțin profitabile. Începând de astăzi, Google va înceta să mai plaseze reclame alături de conținut web care „contrazice consensul științific” cu privire la virus și va interzice anunțurile care promulgă dezinformări despre coronavirus.

Aceasta nu este prima încercare a Google de a se opune acestor teorii alternative și dezinformărilor. A folosit fosta tactică – numită demonetizare – pe YouTube, site-ul său de partajare video. Acest lucru a dus la multe plângeri deoarece algoritmii care determină ce videoclipuri sunt demonetizate sunt prea stricți. De asemenea, a interzis reclame legate de covid-19 de la entități neguvernamentale în februarie, dar a renunțat la aceasta în cursul lunii aprilie, după ce democrații americane au criticat-o, plângându-se că aceasta politică îi va împiedica să critice răspunsul ineficient al administrației Trump la pandemie.

Alți giganți tehnologici online s-au luptat și ei cu teorii similare ale conspirației. Facebook, TikTok și Twitter au eliminat recent conținut legat de QAnon, o rețea web de convingeri care susține că exista un complot al statului paralel împotriva președintelui Trump, rețea ale cărei teorii inedite s-au răspândit pe scară largă în timpul pandemiei.