
Odinioară unul dintre cele mai profitabile grupuri de linii aeriene din lume, IAG – International Airlines Group, compania aeriană multinațională anglo-spaniolă cu sediul social la Madrid și sediul operațional la Londra, a primit deja ajutoare anul acesta din partea guvernelor britanice și spaniole pentru a susține filialele sale British Airways și, respectiv, Iberia. Doar compania irlandeză Aer Lingus, parte a IAG, nu a primit ajutor de la stat.
Pentru a o scoate la capăt, British Airways a scos la licitație chiar și o parte din arta atârnată în saloanele sale executive. Grupul va cere investitorilor încă 3,3 miliarde de dolari în capital la adunarea generală anuală de astăzi, din care o mare parte va proveni de la cel mai mare acționar al său, Qatar Airways. Adunarea va marca, de asemenea, plecarea lui Willie Walsh, șeful de lungă durată al IAG, care și-a amânat pensionarea cu șase luni pentru a ajuta să conducă in timpul pandemiei. Investitorii i-au adoptat notoriile sale reduceri de costuri: sunt reticenți să plătească un bonus de 883.000 de lire sterline (1,2 milioane de dolari) pentru performanța sa în 2019.