Au început lucrările de construcție pe partea germană a unui tunel subacvatic care leagă Germania de Danemarca.
Proiectul de 7 miliarde de euro sub Marea Baltică ar trebui să fie finalizat până în 2029.
Legătura fixă a centurii Fehmarn Belt va reduce timpul de călătorie cu trenul între Hamburg și capitala daneză Copenhaga la mai puțin de trei ore.
Lucrările au început deja pe partea daneză, dar abia astăzi a început construcția pe partea germană, la Puttgarden.
Firma daneză Femern A/S spune că acesta va fi cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume.
“Conexiunea Fehmarnbelt este un proiect de construcție incredibil de important atât pentru Danemarca, cât și pentru Germania, ba chiar pentru întreaga Europă”, a declarat ministrul danez al transporturilor, Benny Engelbrecht.
“Este o piatră de hotar în lunga istorie a conexiunii Fehmarnbelt și mă bucur că astăzi am pus lopata în pământ la Puttgarden, astfel încât acum lucrăm de ambele părți pentru atingerea obiectivului comun.”
Se preconizează că autoturismele vor avea nevoie de 10 minute, iar trenurile de șapte minute pentru a trece prin tunelul de 18 kilometri.
“Acesta este unul dintre cele mai mari și mai importante proiecte de infrastructură de transport din Europa în actualul deceniu”, a declarat Enak Ferlemann, secretar de stat parlamentar la Ministerul Transporturilor din Germania.
“Ajută Europa să se apropie mai mult și promovează dezvoltarea și schimbul de afaceri, știință și turism.”
“Tunelul Fehmarnbelt nu doar că apropie Copenhaga de Hamburg, ci are un impact enorm și asupra landului Schleswig-Holstein”, a declarat ministrul german al transporturilor, Bernd Buchholz.
“Calculele modelului arată că, datorită îmbunătățirii infrastructurii de transport, se poate aștepta o creștere considerabilă a numărului de locuri de muncă numai în districtul Ostholstein.”