Livrările de avioane ale Boeing au scăzut cu 60% în 2020, faţă de anul precedent, la cel mai redus nivel din ultimii 43 de ani, fiind cu o treime mai mici comparativ cu cele ale companiei europene Airbus, transmite Reuters.

În 2020, pandemia de coronavirus şi  consemnarea la sol, timp de 20 de luni, a avioanelor Boeing 737 MAX, după două prăbuşiri fatale, au împiedicat companiile aeriene să cumpere aeronave.

Pentru a doua lună consecutiv, Boeing nu a primit nicio comandă pentru avioanele 787 Dreamliners, din cauza inspecţiilor legate de defectele de fabricaţie şi a crizei Covid-19.

Livrările de avioane sunt analizate cu atenţie de către investitori, pentru că generează numerarul mult-necesar în timpul crizei coronavirusului.

Boeing a livrat clienţilor 39 de avioane în decembrie, între care 27 de aparate 737 MAX, un avion de patrulare marină P-9 şi 11 avioane mari, cu două punţi.

În 2020, Boeing a livrat 157 de avioane, în scădere de la 380 de în 2019 şi un număr record de 806 în 2018.

Airbus a raportat un nivel peste aşteptări al livrărilor, de 566 de avioane în 2020, rămânând cel mai mare producător de avioane din lume, titlu deţinut de Boeing în perioada 2012-2018.

Chiar şi aşa, livrările Airbus au scăzut cu 34% faţă de livrările record din 2019, când cererea de călătorii se afla la un nivel ridicat datorită mobilităţii mai mari a călătorilor în Asia.

Boeing a atras 90 de comenzi în decembrie, inclusiv un acord anunţat anterior cu Ryanair, pentru 75 de avioane 737 MAX.

Cel mai bine vândut avion cu o singură punte al Boeing, 737 MAX a fost autorizat în noiembrie să revină în serviciu în SUA, după o consemnare la sol timp de 20 de luni.

Boeing a obţinut, de asemenea, în decembrie, comenzi pentru şapte avioane MAX, de la cumpărători neidentificaţi, şi pentru opt avioane de transport de mărfuri 777, de la divizia de curierat a Deutsche Post AG DHL Express.

Dar noile comenzi au fost eclipsate luna trecută de retragerea unor cumpărători care comandaseră 105 avioane MAX şi două 787, a precizat Boeing.

Pentru 2020, comenzile brute au fost de 184 de avioane, în scădere cu 25% comparativ cu 2019 şi cele mai mici din 1994.