Cercetătorii din domeniul securității din Belgia au găsit o modalitate de a intra într-o Tesla Model X prin suprascrierea firmware-ului de pe cheia automobilului printr-o conexiune Bluetooth. Metoda de hacking, spune cercetătorul de securitate KU Leuven, Lennert Wouters, i-ar putea permite unui hoț să fure un întreg model X în 90 de secunde.

Wouters a spus că s-au combinat două vulnerabilități, potrivit Wired. Prima permite unui hacker să pătrundă într-un model Tesla X folosind numărul de identificare al vehiculului mașinii, care este tipărit în mod normal pe tabloul de bord și poate fi citit din exteriorul mașinii.

A doua vulnerabilitate a folosit o piesă hardware personalizată pe care Wouters spune că hackerul a construit-o pentru aproximativ 300 de dolari, folosind un modul de control al caroseriei Model X modificat. Astfel, hackerul ar fi putut să se conecteze la un port USB de pe tabloul de bord al mașinii Tesla, după ce a avut acces în interiorul vehiculului. Prin această tehnică, a spus cercetătorul de securitate, hoțul are control deplin asupra mașinii.

„Practic, o combinație de două vulnerabilități permite unui hacker să fure un model X în câteva minute”, a spus Wouters pentru Wired. „Când le combini, obții un atac de securitate mult mai puternic”.

Este încă o altă situație de vulnerabilitate a securității care implică mașinile Tesla, ale căror sisteme permit hackerilor să intre în vehicule închise. Anul trecut, au apărut video-uri de la camerele de securitate de la domiciliu, care arătau hoții care spargeau o Tesla folosind un dispozitiv cu o antenă lungă.

Wouters a declarat pentru Wired că a avertizat compania lui Elon Musk despre ultimul tip de hacking, încă din august. Dar e pare că Tesla nu intenționează să lanseze o actualizare software pentru a remedia vulnerabilitatea deocamdată.