joi, British Petroleum a anunțat închiderea multor stații și pompe de benzină, pentru că nu găsește șoferi calificați de camioane-cisternă care să aducă necesarul de carburant.
Potrivit asociației transportatorilor din Marea Britanie, lipsesc în acest moment nu mai puțin de 100.000 de șoferi de camion, care nu pot fi găsiți. Dar la fel e și în agricultură, în restaurante sau în sectorul sănătății. Ba chiar, multe produse au început să lipsească din magazine.
Ministrul transporturilor, Grant Shapps, a declarat vineri dimineață că rafinăriile de petrol au materie primă suficientă, dar a adăugat într-o declarație la BBC că la nevoie vor fi puși la dispoziție de forțele armate șoferi militari care să conducă camioanele cisternă cu benzină.
“Nu există o penurie de benzină în Marea Britanie și oamenii ar trebui să continue să cumpere combustibil în mod normal“, a declarat prim ministrul Boris Johnson joi. Dar oamenii au făcut exact invers: când o oficialitate lansează apel la calm, lumea se panichează.
Criza șoferilor nu este nouă, chiar înainte de pandemia de Coronavirus care a întârziat mult examenele de conducere pentru șoferii aspiranți de camioane grele. Astăzi deficitul de astfel de șoferi în Marea Britanie este estimat la circa 100.000.
Asociația Transportatorilor Rutieri (RHA) a cerut guvernului să relaxeze regulile acordării vizelor de lucru pe termen scurt pentru reducerea deficitului de șoferi.
Dar ministrul Shapps a respins ideea, spunând că nu dorește ca șoferii aflați la ora actuală în UK să renunțe la profesia lor din cauza concurenței celor din UE mai prost plătiți. El a mai spus că sectorul acesta are probleme sistemice: 99% dintre șoferi sunt bărbați albi, cu vârsta medie 55 de ani, condițiile de plată și lucru sunt proaste, dar acum salariile sunt în creștere și se înregistrează deja o sporire a numărului de șoferi de TIR.
Nu doar benzinăriile au fost afectate de penuria de șoferi de aprovizionare, ci și unele supermagazine care au rămas cu rafturi goale la unele produse.