Rezervările brute ale Airbnb au crescut cu 52% în primul trimestru, la 10,29 miliarde de dolari, depăşind estimările analiştilor, de 6,93 miliarde de dolari, datorită vaccinărilor pentru Covid-19 şi relaxării restricţiilor, care i-au încurajat pe oameni să îşi programeze vacanţele, transmite Reuters, citată de News.ro.

„Pentru oaspeţii cu vârste de peste 60 de ani din SUA, care au fost printre primele grupuri care au beneficiat de lansarea vaccinurilor, căutările pe platforma noastră pentru călătorii de vară au crescut cu peste 60% între februarie şi martie 2021”, a spus Airbnb.

Compania din San Francisco se aşteaptă ca veniturile din al doilea trimestru să fie similare nivelurilor din 2019, dar a adăugat că este prea devreme pentru a anticipa dacă recuperarea va continua în acelaşi ritm în a doua jumătate a anului 2021. Airbnb a rezistat pandemiei mai bine decât companiile rivale, pe măsură ce oamenii s-au orientat spre oferta sa de spaţii şi locaţii mai mari, departe de marile oraşe, în era distanţării sociale.

Compania a înregistrat o creştere a rezervărilor în Marea Britanie, după ce guvernul a stabilit în februarie planuri de ieşire din carantină, în timp ce relaxarea restricţiilor de călătorie în Franţa la începutul acestei luni a mărit cererea.

Cererea ar putea accelera în iunie, întrucât Comisia Europeană a recomandat reducerea restricţiilor de călătorie luna viitoare, pentru a permite călătorilor străini din mai multe ţări să intre în bloc.

Veniturile Airbnb au crescut cu 5,4%, până la 886,9 milioane de dolari, în primul trimestru încheiat la 31 martie, depăşind estimările de 714,4 milioane de dolari, conform datelor Refinitiv IBES.

Pierderea ajustată înainte de dobânzi, impozite, amortizare şi amortizare s-a redus la 59 milioane dolari, de la 334 milioane dolari cu un an mai devreme, în mare parte datorită reducerii costurilor.