În contextul în care a generat un profit brut înainte de dobânzi (EBIT) de circa 123,6 milioane de euro pentru Wizz Air în anul financiar încheiat în martie, România a fost cea mai proftabilă țară pentru companie, deși, ca dimensiune (capacitate de zbor), este abia a treia piață a operatorului, după Polonia și Marea Britanie. Totodată, România a reușit să ocupe prima poziția ca profitabilitate totală, deși doar două aeroporturi locale au fost în topul celor mai profitabile pentru companie, relevă o analiză a Anna.aero pe baza datelor platformei de profil Apex.

România a fost urmată, în funcție de rezultatul EBIT, de Polonia (97,2 milioane de euro) și Marea Britanie (70,7 milioane de euro).

Cele mai profitabile 10 aeroporturi de pe care compania operează la nivel global au adus Wizz Air, în total, un profit brut înainte de dobânzi (EBIT) de 321 de milioane de euro în anul financiar încheiat în martie. Luton (Marea Britanie) a fost aerportul cel mai profitabil pentru Wizz Air, pe locul al doilea situându-se Henri Coandă (București) – care i-a adus companiei un profit de peste 43 de milioane de euro. Pe locul al treilea s-a situat Aeroportul Internațional Cluj, zborurile de pe acesta aducând companiie un profit de 30,76 milioane de euro. Aeroportul din Cluj a reușit să fie al treilea cel mai profitabil pentru companie, deși, ca dimensiune, ocupă abia locul 9 pentru companie. La Cluj, operatorul pune la dispoziția clienților doar jumătate din capacitatea de zbor față de București. La Cluj, compania low-cost a beneficiat însă de lipsa concurenței pe aproape toate rutele.

În total, Wizz Air a transportat în aprilie 2019-martie 2020, 3,96 milioane de pasageri de pe aeroportul Henri Coandă și 1,96 milioane de pasageri de pe aeroportul din Cluj. Wizz Air a operat din România, în perioada analizată (aprilie 2019-martie 2020), pe 159 de rute, printr-o rețea de 10 aeroporturi locale. Cele mai populare rute au fost București-Luton și Cluj-Luton. De luna aceasta, compania a inclus al 11-lea aeroport în rețeaua sa din România, Bacău. Aeroportul din Bacău a devenit și a șaptea bază a Wizz Air din țară. Tarifele medii practicate de companie la zborurile din România au fost cu circa un sfert peste cele din Polonia (76 euro vs. 61 euro), Acest lucru se explică prin faptul că distanța medie la zborurile din România a fost cu un sfert mai mare comparativ cu cea a zborurilor din Polonia (1.487 km vs, 1.185 km). Totuși, costul/pasager al Wizz Air în România l-a depășit cu o cincime pe cel din Polonia, ceea ce a rezultat într-o marjă de profit mai mare.