
CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, a afirmat recent că Skoda nu ar fi suficient de competitivă pe piețele de volum, unde pierde teren în fața rivalilor francezi și coreeni. Această afirmație a fost interpretată ca un indiciu că Skoda ar putea fi nevoită să scadă prețurile mașinilor sale.
Această insinuare a fost susținută și de declarațiile de anul trecut ale oficialilor Volkswagen, care luau în considerare opțiunea ca Skoda să-și concentreze atenția către piețele din estul Europei. Șeful Skoda de la acea vreme, Bernhard Maier, a spus că nucleul Skoda privind spațiul, funcționalitatea și raportul calitate-preț nu se vor schimba în viitor. Între timp, la conducerea mărcii cehe a venit Thomas Schafer, care, într-o discuție recentă purtată cu junaliștii de la Hospodarske Noviny, a declarat: „Nu vom fi noua Dacia’.
Concluzia este că nici sub nouă conducere Skoda nu se va transforma într-un brand low-cost al Grupului Volkswagen.