Campania preşedintelui Donald Trump a renunţat în mare parte la reclamele la televiziune în statele Ohio, Texas, Iowa şi Nebraska, pe care le-a câştigat cu uşurinţă în 2016, preferând în schimb promovarea pe Facebook, relatează CNBC.

Preşedintele cheltuie mai mult decât rivalul său democrat Joe Biden în statele respective, cel puţin aşa a procedat în ultima săptămână, potrivit funcţiei de măsurare a publicităţii a platformei de socializare.

Echipa lui Biden a inundat în schimb televiziunile cu reclame în statele respective, în ultimele două săptămâni, potrivit firmei de măsurare a publicităţii Advertising Analytics.

Trump aproape a dispărut de pe ecranele televizoarelor în aceste state, cu excepţia unei reclame de 22.000 de dolari difuzată în Nebraska în săptămâna începută pe 27 septembrie. În aceeaşi perioadă, Biden a cheltuit peste 350 de mii de dolari pe reclame la televiziune.

Decizia campaniei de a se concentra mai mult pe reclame ţintite pe reţelele de socializare în regiune respective, în locul publicităţii TV, a fost luată în condiţiile în care sondajele de opinie arată că preşedintele este devansat de Biden cu numai o lună înainte de alegerile din 3 noiembrie.

Reclamele pe Facebook ţintesc mai eficient anumite categorii de alegători decât reclamele TV.

De asemenea, Trump îl depăşeşte uşor pe Biden în cazul reclamelor de pe Facebook din Arizona, Carolina de Nord şi Nevada, potrivit datelor care reflectă ultimele şapte zile.