Un Mercedes din 1955, din care există doar două exemplare, a fost vândut la începutul lunii mai pentru 135 de milioane de euro, un record mondial absolut pentru o mașină la licitație, a anunțat joi casa Sotheby’s, potrivit agenției AFP. citată de boursorama.com.

Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut din 1955 a fost vândut pe 5 mai în cadrul unei licitații confidențiale la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Germania, în cooperare între filiala Sotheby’s pentru mașini de lux și constructorul auto german.

Acest Mercedes a depășit de aproape trei ori precedentul record deținut din 2018 de un Ferrari 250 GTO din 1962 vândut în 2018 de Sotheby’s pentru peste 48 de milioane de dolari (45 de milioane de euro).

În plus, Mercedes „300 SLR se află acum în top 10 cele mai scumpe obiecte vândute vreodată la licitație”, a declarat Sotheby’s.

Potrivit unui clasament AFP al operelor de artă vândute la licitație în ultimii ani, în principal la New York, recordul absolut este deținut de „Salvator Mundi” de Leonardo da Vinci, vândut în noiembrie 2017 pentru 450,3 milioane de dolari de casa Christie’s din New York.

Aceasta a fost urmată de „Shot Sage Blue Marilyn” de Andy Warhol, care a fost vândută pe 9 mai pentru 195 de milioane de dolari la Christie’s, devenind cea mai scumpă operă de artă din secolul XX vândută vreodată la o licitație publică.

În ceea ce privește lucrările din secolul XX, „Les Femmes d’Alger (versiunea 0)” de Pablo Picasso (179,4 milioane de dolari în mai 2015) și „Reclining Nude” de Amedeo Modigliani (170,4 milioane de dolari în noiembrie 2015), au fost ambele adjudecate la licitații Christie’s.

Conform acestui clasament al operelor de artă vândute la licitații cu o valoare de peste 100 de milioane de dolari, Mercedes-ul vândut pe 5 mai de Sotheby’s și descris ca fiind „cea mai frumoasă mașină din lume” se află astfel pe locul 6 sau 7.

Automobilul, care a fost deținut de Mercedes-Benz, la fel ca și cel de-al doilea exemplar, a fost vândut unui colecționar privat, iar veniturile din vânzare „vor fi folosite pentru a înființa un „Fond Mercedes-Benz” internațional pentru burse și formare în domeniul cercetării pentru tineri în domeniul științei mediului și al decarbonizării”, potrivit Sotheby’s.

Cumpărătorul privat al lui 300 SLR Coupé Uhlenhaut a fost de acord să prezinte mașina publicului în cadrul unor evenimente speciale, în timp ce cealaltă mașină va rămâne în proprietatea Mercedes-Benz, care va continua să o expună în muzeul său din Stuttgart.

Potrivit presei de specialitate din domeniul automobilelor de lux și sport, modelul 300 SLR, care se recunoaște prin liniile sale neobișnuite, a fost creat de inginerul Rudolf Uhlenhaut pe baza unei mașini de curse, W196 R Grand Prix, care a câștigat două campionate mondiale de Formula 1 în 1954 și 1955 cu pilotul italian Juan Manuel Fangio.

Cu toate acestea, Mercedes-Benz a fost marcat de un accident teribil în iunie 1955, la Cursa de 24 de ore de la Le Mans, în care și-au pierdut viața pilotul său francez Pierre Levegh și 83 de spectatori, și care l-a ținut departe de cursele auto timp de mai mulți ani.