Întreg procesul de achiziție a companiei de rent-a-car Europcar de către Volkswagen și partenerii săi din cadrul Green Mobility Group s-a finalizat cu preluarea integrală a companiei, însă abia după o ofertă de excludere a acționarilor care nu acceptaseră inițial oferta VW. În urmă cu un an, Volkswagen și alte două companii partenere, Attestor Limited și Pon Holdings, au făcut prima ofertă publică pentru achiziția companiei Europcar Mobility Group S.A., cu sediul în Paris, pe care VW Group a mai deținut-o cu ani în urmă. Procedurile s-au derulat pas cu pas, au trecut prin verificările autorităților din Franța și au ajuns în punctul în care oferta de 50 de cenți pe acțiune a devenit oficială. Acționarii care au acceptat oferta au depășit procentul de 90% astfel că prețul a fost mai mare cu 1 cent. Pachetul total cumpărat de constructorul german a fost de 93,6% din acțiuni, astfel că VW mai avea nevoie de încă un pas pentru a controla integral compania.

În luna iunie, la finalul procedurii, Volkswagen a anunțat că face o ofertă de squeeze-out acționarilor rămași în companie, pentru a dobândi integral pachetul de acțiuni al Europcar.

Acum, principalul acționar al Volkswagen, Porsche SE, a precizat în raportul său semestrial că oferta de excludere s-a finalizat cu succes, pachetul deținut de VW prin Green Mobility Holding a ajuns la 100%, iar Europcar a fost delistată. Acționarii care nu acceptaseră vânzarea au fost nevoiți să vândă și ei la același preț, de 51 de cenți pe acțiune. Volkswagen deține 66% din Green Mobility Holding, însă este de așteptat să preia în totalitate grupul Europcar, în viitor. Suma plătită de Volkswagen pentru achiziția Europcor se ridică la 1,7 miliarde euro, potrivit raportului financiar al companiei. Prețul total plătit a fost de aproape 3 miliarde euro. Între timp, Volkswagen a anunțat și strategia pentru Eurocar, ce urmează să devină o platformă de mobilitate. „Cu ajutorul tehnologiei și al datelor, VW își propune să devină principalul furnizor de mobilitate durabilă”, explică VW, care detaliază spunând că serviciile ce vor fi oferite vor acoperi toată plaja de la car sharing pentru câteva ore până la abonamente pentru mașini pentru câteva luni. Șef al Europcar a fost desemnat Christian Dahlheim, CEO al Volkswagen Financial Services, care susține că peste mai puțin de zece ani publicul va migra de la proprietatea asupra vehiculului, la dreptul de utilizare a acestuia.

Europcar va găzdui și închirierile de automobile fără șofer, în viitor, primul model care urmează să intre în acest proces fiind ID.Buzz, care în prezent este testat pe șoselele din Germania. Europcar deține și mărcile Goldcar, InterRent, Ubeeqo și Buchbinder, disponibile pe diverse piețe și pentru diferite categorii de clienți, acestea fiind prezente în peste 140 de țări din lume. Cei doi parteneri ai VW Group în cadrul consorțiului sunt Attestor, o companie de administrare a activelor cu sediul în Londra, specializată în investiții pe termen lung, în special în companii aflate în tranziție, și Pon Holdings BV, una dintre cele mai mari companii de familie din Olanda, cu activități ca grup de mobilitate, având 14.000 de angajați.