The logo of German car maker Volkswagen (VW) is seen at Northern Virginia dealer in Woodbridge, Virginia on September 29, 2015. Wall Street stocks dropped for the week despite some improving US data as worries ranging from a slowing Chinese economy to the Volkswagen emissions scandal dampened sentiment. Volkswagen came under pressure after reports surfaced concerning the manipulation of values of emission in VW vehicles equipped with diesel engines. AFP PHOTO/PAUL J. RICHARDS / AFP / PAUL J. RICHARDS (Photo credit should read PAUL J. RICHARDS/AFP/Getty Images)

Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume, a revenit pe profit în al treilea trimestru, reflectând rezultatele încurajatoare ale concurenţei, inclusiv Daimler şi Tesla, în condiţiile în care cererea puternică din China a ajutat industria auto să navigheze spre ieşirea din criza cauzată de pandemia de COVID-19, scrie Bloomberg.

Profitul operaţional s-a situat la 3,2 miliarde de euro, o îmbunătăţire vizibilă faţă de pierderile din doilea trimestru. Volkswagen a raportat, de asemenea, vânzări mai bune decât se aştepta în perioada iulie-septembrie. Compania a beneficiat de prezenţa sa mare în China, unde vânzările au revenit la nivelurile de dinaintea crizei. Însă apariţia unui al doilea val de infecţii în America de Nord şi Europa, cu blocaje parţiale pe piaţa din Germania, riscă să frâneze recuperarea.

Mai mulţi producători auto au avertizat că rezultatele din lunile următoare sunt dificil de prezis după ce pandemia a închis fabricile şi showroom-urile în al doilea trimestru, provocând pierderi de miliarde de euro. Menţinerea reţelei sale extinse de producţie este esenţială pentru Volkswagen după ce compania a lansat modele pe care le consideră vitale, inclusiv cel mai recent hatchback Golf, şi a început să livreze ID.3-ul complet electric luna trecută.

Succesul ID.3 şi al viitorului său frate SUV, ID.4, este vital pentru o evoluţie bună pe piaţă a vehiculelor electrice Volkswagen după un demaraj nefericit afectat de probleme software. Porsche, unitatea de servicii financiare şi marca cehă Skoda au ajutat grupul să obţină profitul, în timp ce marca principală VW a înregistrat pierderi în primele nouă luni ale anului din cauza volumelor mai mici de vânzări şi a costurilor mai mari legate de scandalul emisiilor poluante.