
Potrivit publicației germane Manager Magazin, Volkswagen vinde Bugatti către croații de la Rimac. Micul producător croat de supercaruri electrice este aproape necunoscut, dar tehnologiile dezvoltate de firma Rimac (deținută de un om de afaceri croat, Mate Rimac) sunt folosite de mai mulți producători de mașini electrice, printre care Volkswagen, Hyundai, Jaguar, Automobili Pininfarina și Magna.
O parte din Bugatti ar avea în continuare legături tehnice cu grupul VW, ținând cont de faptul că Porsche are o cotă de 15,5% în Rimac. În plus, Car Magazine raportează că afacerea cu croatii ar presupune ca Porsche să ia o cotă mai mare din Rimac.
Cu un hipercar electric de aproape 2.000 CP în faza finală de dezvoltare, Rimac va transforma, cel mai probabil, Bugatti într-un brand 100% electric.
Motivul vânzării Bugatti către Rimac este presupus a fi faptul că noua conducere a companiei nu mai dorește să investească în produse de nișă, și în mod special în mașini cu motoare termice de mii de cai putere, așa cum produce Bugatti. Se urmaresc alte obiective: electrificare, digitalizare și conducere autonomă. În plus, în primele şase luni din 2020, Volkswagen a înregistrat pierderi înainte de taxe de 1,4 miliarde de euro, faţă de un profit înainte de taxe de 9,6 miliarde de euro în primul semestru din 2019. Veniturile au scăzut cu 23%, la 96 miliarde de euro. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.