Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Asociația Producătorilor Europeni de Automobile a transmis că, în august 2024, înmatriculările de mașini electrice cu baterie (BEV) au scăzut cu -43,9%, până la 92.627 de unități (comparativ cu 165.204 în aceeași perioadă a anului trecut). Astfel, cota lor totală de piață a scăzut la 14,4% de la 21% cu un an înainte.
Acest lucru a fost determinat de scăderea spectaculoasă înregistrată pe cele mai mari două piețe pentru mașinile BEV: Germania (-68,8%) și Franța (-33,1%). Din ianuarie până în august, au fost înmatriculate 902.011 autoturisme noi, electrice cu baterie, reprezentând 12,6% din piață.
Înmatriculările de mașini hibride plug-in au înregistrat, de asemenea, o scădere de -22,3%. În august, hibridele plug-in au reprezentat 7,1% din totalul pieței auto, în scădere față ușoară de la 7,4% anul trecut, cu 45.590 de unități vândute.
Vehiculele hibrid-electrice au înregistrat o creștere a înmatriculărilor de +6,6%, până la 201.552 de unități. Trei dintre cele mai mari patru piețe pentru acest segment au înregistrat creșteri: Spania (+12,6%), Franța (+12,5%) și Italia (+2,5%), în timp ce Germania (-0,1%) a rămas stabilă. Cota de piață pentru hibrid-electrice a ajuns la 31,3%, în creștere față de 24% în august 2023.
Vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu -17,1%, toate cele patru piețe cheie înregistrând scăderi semnificative: Franța (-36,6%), Italia (-18,8%), Spania (-17,4%) și Germania (-7,4%). Mașinile pe benzină reprezintă acum 33,1% din piață, în scădere față de 32,6% în august anul trecut.
Piața auto diesel a înregistrat o scădere de -26,4%, rezultând o cotă de piață de 11,2% în august anul trecut. Scăderi de două cifre au fost observate pe aproape toate piețele europene.
În august 2024, înmatriculările de mașini noi, incluzând toate tipurile de motoare, din UE au înregistrat o scădere bruscă (-18,3%), cu rezultate negative pe cele patru piețe majore din regiune: Germania (-27,8%), Franța (-24,3%) și Italia (-13,4%) și Spania (-6,5%).
ACAROM informează că “România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 106.534 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +8.0%, comparativ cu perioada ianuarie-august 2023. Dintre acestea, 6.877 autoturisme noi înmatriculare au propulsie full electrică (-29%) și 39.388 unități au propulsie hibridă (+39.4%)”.
Pe primele opt luni, la nivel european, Dacia a vândut 387.228 de unități, în creștere cu +3.0%, iar Ford 284.982 de unități, în scadere cu -18.1% față de perioada ianuarie-august 2023.