Asta a declarat guvernul polonez miercuri, 26 iunie, care a precizat că, la finalizarea acestui mastodont aerian, aeroportul ar trebui să permită unui număr de 34 de milioane de călători pe an să viziteze Carpații, Cracovia, Varșovia și Gdansk, scrie Le Figaro.
Dar va trebui să mai așteptați puțin pentru a-l utiliza: nu va vedea lumina zilei până în 2032. “Acest aeroport va fi construit între Varșovia și Lodz”, a explicat prim-ministrul Donald Tusk. Aeroporturile regionale ale țării, în special cele din Varșovia și Modlin, vor fi modernizate.
„Aeroportul Baranow va fi construit”, dar proiectul a fost „raționalizat”, a asigurat șeful guvernului, după apariția unor comentarii potrivit cărora noua coaliție proeuropeană analiza anularea acestui proiect, pe care precedentul executiv naționalist populist îl considera proiectul său emblematic.
Compania aeriană LOT își va dubla flota actuală
Potrivit noului guvern, aeroportul Baranow ar urma să coste aproximativ 10 miliarde de euro, iar întregul proiect și infrastructura aferentă vor necesita aproximativ 30,5 miliarde de euro, finanțate prin obligațiuni de trezorerie, împrumuturi, fonduri europene și investitori privați.
LOT, compania aeriană națională, va fi, de asemenea, consolidată. Până în 2032, aceasta intenționează să aibă 135 de aeronave de diferite dimensiuni (aproape dublu față de flota sa actuală), pentru a putea deservi aproximativ 60% din traficul noului aeroport.
Toate marile orașe ale țării accesibile „în mai puțin de 100 de minute”
Și asta nu este tot: rețeaua feroviară va fi, de asemenea, îmbunătățită, pentru a lega marile orașe ale țării. Tusk a anunțat revenirea la un fost proiect pentru prima linie feroviară de mare viteză (până la 320 km/h), care va lega Varșovia de noul aeroport și de Lodz (centru), apoi se va ramifica spre Poznan (vest) și Wroclaw (sud-vest). Finalizarea întregului proiect este prevăzută pentru 2035. De asemenea, este prevăzută construirea sau modernizarea altor linii de cale ferată.
Polonia, o țară cu 38 de milioane de locuitori, „va deveni un mare megalopolis”, cu posibilitatea de a ajunge în toate marile orașe ale țării (Poznan, Wroclaw, Katowice (sud), Cracovia (sud) și Gdansk) „în mai puțin de 100 de minute”, a asigurat Tusk.