Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), organismul european care monitorizează evoluțiile de la nivelul industriei auto, a explicat că scăderea este determinată, în bună măsură, de evoluțiile negative din Germania, care la finalul anului trecut a renunțat să mai acorde subvenții la achizițiile de astfel de vehicule. În primele cinci luni ale anului, livrările pe acest segment au scăzut cu 16% în țară.
Cota de piață a mașinilor electrice a fost de 12,5% în mai 2024, față de 13,8% în mai 2023, iar cea a hibridelor a crescut de la 25% la 29,9%, mai arată asociația. Totodată, a comunicat că vânzările de mașini noi, în general, au scăzut în UE cu 3% în mai. Pe mărci, înmatriculările Volkswagen au crescut cu 1,6%, cele ale Stellantis și Renault au scăzut cu 6,9%, respectiv 5,4%. Vânzările Toyota s-au majorat cu 13%.
Rezultatele negative vin după ce în ultimii ani cererea a fost în creștere, datorită subvențiilor pe care statele le acordau. Acum însă, aceasta au scăzut, în timp ce consumatorii așteaptă ca producătorii să lanseze modele mai accesibile. În plus, pe fondul concurenței firmelor din China, Comisia Europeană a anunțat, săptămâna trecută, că va impune taxe provizorii de până la 38% pentru vehiculele electrice fabricate în China. Ulterior, Tesla a transmis că, probabil, va fi nevoită să crească prețurile pentru Model 3, model produs îndeosebi la Shanghai.
Reuters scrie că scăderea cererii era una anticipată de ani de zile, dar că analiștii se așteaptă ca vânzările să crească din nou în 2025, când vor intra în vigoare noi obiective privind emisiile auto în UE.